עצי דקל בכל פינה

עצי דקל

באקלים חם כמו בארץ ישראל, הביקוש הרב לעצים עמידים ויפים היה תמיד גבוה, וכאן נכנס עץ הדקל שהתאים בול לקטגוריה.

עצי הדקל מלבד יופיים האקזוטי, הינם עצים עמידים ביותר לאקלים חם כמו בישראל, בנוסף לכך עץ הדקל קל לשתילה כמעט בכל סוג אדמה והוא ידוע ביכולת שלו להסתגל כמעט לכל סביבה.

עוד יתרונות שיש במשפחת עצי הדקל הוא הקלות לתחזוקה – עץ הדקל קל תחזוקה, אינו משיל עלים ומלכלך את הסביבה, השקיה ודישון כמעט ואינם נדרשים.

אז איך הדקל הפך כל כך פופולארי בארץ ישראל?

אחד הדברים שידועים לגבי עצי דקל היא הקלות בעקירתו והעברתו ממקום למקום, כך הוא הפך לפופולארי בקרב עיריות ומועצות ובקרב קבלני תשתית ואדריכלי נוף.
כיום בקלות ניתן לעקור את עצי הדקל מהשדה, ולהעבירם למיקום החדש- כך הפך עץ הדקל לפופולארי בבניית תשתיות כבישים, שכונות מגורים, מרכזי קניות וכדומה.

בנוסף לכל היתרונות שהזכרנו, אחד הדברים שרבים שוכחים שמלבד יופיו של העץ וקלות הטיפול בו, עצי הדקל מניבים את פרי התמר, עץ הדקל יכול להניב את הפרי כמעט מכל מקום שהוא שתול, ובעזרת טיפול ואחזקה מינימלי ניתן לקטוף את הפרי ולהשתמש בו למגוון דברים.

הפופולריות של עצי הדקל באזורנו

עץ הדקל ידוע בשימושו באגן הים התיכון מאז תחילת ההיסטוריה הידועה לנו, פרי התמר נחשב למזון מלכים ובתקופות העתיקות משקלו נמדד כשווה ערך לזהב, ערכו התזונתי של פרי התמר גבוה ומזין ומכיל מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים חיוניים לאדם, למעשה התמר היה המזון המועדף על ידי סוחרים ונוודים שהלכו בדרכי הסחר העתיקות של ימי הביניים, זאת מכיוון שפרי התמר יכול להישמר לאורך זמן ללא צורך בקירור והוא ידוע בעמידותו לתנאי סביבה חמים ולחים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת