עציץ מומלץ לגידול ביתי

ההחלטה באילו עציצים להשתמש יכולה לסייע רבות בקביעת הצלחת הגידול. בחירת עציץ בגודל הנכון עבור הצמחים שלך תעזור להבטיח גינון מיכל מוצלח. בחירת מיכל חדש מתחילה בקביעת גודל הסיר שאתה צריך.

גודל המיכל תלוי בבחירת היבול ובשטח הפנוי

המיכל תמיד צריך להיות מעט יותר גדול מהצמח שלך וצריך להיות בו חורי ניקוז כדי לאפשר עודפי מים להתנקז מתוך אדמת העציצים. מלאו את המיכל במלואו באדמת עציצים, תוך השארת מרווח מסוים בין החלק העליון של אדמת העציץ לחלק העליון של העציץ (זה מכונה לפעמים רווח ראש).

מומלץ גם למלא את תחתית המיכל בחצץ או בסלע לשיפור הניקוז

הוסף כ-1 אינץ' של חצץ גס לתחתית המיכל כדי לשפר את הניקוז. כוון שקו האדמה יהיה 1/4 עד 3 אינץ' מהחלק העליון של המיכל. טיפ לחיסכון בזמן: מלאו את העציץ בעת השתילה, ולאחר מכן השקו את הצמח, וודא שהאדמה יציבה מספיק כדי להשאיר מספיק מקום בעציץ.

ברגע שהצמחים יתחילו "לגדול" במיכל, האדמה העליונה בעציץ תתחיל להתייבש במהירות (תוך פחות מכמה ימים). כשהעלים מגיעים לקצה הסיר, הגיע הזמן להחליף סיר. בתום עונת הקטיף השליכו את הצמחים והאדמה מהעציצים.

רוצים לבצע משלוחי פרחים בעפולה? שורשים בית של צמיחה זה המקום בשביל לבצע הזמנה כזו!

לשתול כשישה צמחים ליד קצה העציץ

כשהצמח באמצע. תזדקק לשישה צמחים לכל מיכל של 5-7 ליטר. בחרו עציץ גדול או עציץ לשתילה מעורבת עם מספיק מקום לשורשים של כל הצמחים שאתם רוצים לגדל. אין צורך בגינת ירק, אם זה כל מה שיש לך, אתה יכול לגדל עגבנייה או כמה עשבי תיבול.

כל אחת מהאדניות הללו יכולה לגדל שתי עגבניות בגודל מלא או כמה צמחים קטנים יותר

אדניות השקיה עצמית (המכונה בדרך כלל מיכלי השקיה עצמית) הן גדולות מספיק כדי להכיל צמחים גדולים יותר. המיכלים הקטנים יותר קלים למדי לטיפול ומספקים מספיק מקום לשורשים לצמוח. מיכלים קטנים יותר מתאימים לגידול עשבי תיבול, חסה וצנוניות.

בדרך כלל

מיכלים גדולים יותר מתייבשים לאט יותר ויש להם פחות סיכוי להגביל את הצמיחה, הפריחה והפרי. עשבי תיבול טובים במיוחד במיכלים ואף יכולים לשמר עצים ושיחים. ירקות שקל להשתיל עדיף לגדל במיכלים. כמעט כל הירקות הגדלים בחצר האחורית הממוצעת טובים כמו צמחים שגודלו במיכלים.

עציצים

גיגיות וחצאי חביות על גדותיהן של פרחים יוסיפו חן לכל גינה, אבל גינון מיכל יכול לשרת גם מטרה מעשית. ניתן להשתמש במיכלים בודדים וגדולים לשימוש חיצוני, אך גם לשקול לארגן קבוצות של עציצים, קטנים כגדולים, על מדרגות, סיפונים או בכל מקום בגינה. שימוש במופע אחד של הצמח במיכל גדול הוא בחירה טובה. מי שמתכוון לגדל כמות משמעותית של עציצים עשוי להעדיף להכין תערובת עציצים משלו.

מכיוון שעציצי חרס הם נקבוביים, צמחים מתייבשים מהר יותר וייתכן שיידרשו השקיה תכופה. עציץ החימר היה פעם המיכל הנפוץ ביותר לצמחי בית. עציצים גבוהים הם הטובים ביותר עבור צמחים, שיחים, או עצים קטנים עם שורשים עמוקים.

חשוב לבחור עציצים שמתאימים לחלל שלכם

גדולים מספיק לצמח(ים) בוגר, ובעלי חור ניקוז בתחתית. לטפל בסירים גדולים כמו שצריך וסירים קטנים רבים יכולים לעבוד טוב מאוד בחלל קטן. עשבי תיבול רבים גדלים עם הזמן כדי למלא עציצים, כך שניתן להשתמש במיכל בגודל זה כדי להגביל את גודלו של צמח בוגר.
למידע נוסף בנושא של עציץ מומלץ לגידול ביתי באפשרותך לגשת לאתר rootshopping.com

בעוד שעציצים קטנים בגודל 6 אינץ' משמשים לעתים קרובות

גננים צריכים לשקול מיכלים שמכילים כמה גלונים של תערובת עציצים. הימנע מכלים קטנים, מכיוון שלעתים קרובות הם אינם מכילים מספיק מים למזג אוויר חם. הנח את המיכל במקום עם הכי הרבה אור שמש ואוורור טוב. אם הטמפרטורה וזרימת האוויר שונים בחלקים מסוימים של הבית שלך מאשר אחרים, שקול להעביר את המיכל מעת לעת.

כדאי גם לנקות היטב את המיכל בסוף העונה או לפני השימוש באביב

בעת השקיה, הקפידו למלא כל מיכל מחדש, ולאפשר לפחות ל-20% מהמים שנוספו לראש הסיר לטפטף מהתחתית שלוש או ארבע פעמים לפני שתעברו למיכל הבא. למרות שזה עשוי להיראות נבון למלא את תחתית המיכל בבקבוקי מים ריקים או חומרי מילוי אחרים כדי שלא תצטרך להשתמש בכמות גדולה של אדמת עציצים, לצמיחת השורשים הטובה ביותר, יש למלא את הסיר כולו באדמת עציצים.

העודפים חופשיים להתנקז מתחתית המיכל

מה שמאפשר לחמצן להגיע לשורשים (אם אתה משתמש בצלוחית או במגש מתחת לסיר, הקפד לרוקן אותו כדי שהשורשים לא יירטבו מדי ). כדי למנוע מהמים לזרום על כל הסיפון, המרפסת או המרפסת, הנח צלוחית מתחת לכל סיר כדי לתפוס עודפי מים. בעת שתילת מיכלים, סדרו וסדרו את הצמחים לפני שתתחילו לשתול כדי לוודא שכל הצמחים מתאימים זה לזה והעציץ אינו צפוף מדי. בקניית צמח חדש, קחו את העציץ ובדקו אותו מכל הצדדים.

הדרך האידיאלית להשתמש במיכלים מסוג זה

היא למקם מיכלי פלסטיק בפנים. עבור רוב גידולי הגננות כמו עגבניות, פלפלים וחצילים, תגלו שמיכלים של 5 ליטר הם בגודל המתאים ביותר, בעוד שמיכלים של 1-2 ליטר הם הטובים ביותר עבור מנגולד ועגבניות ננסיות. אם אתם מתכננים לגדל עגבניות, תזדקקו למיכל גדול כמו ג'ונגל סיטי עם טרליס או EarthBox. אם יש לכם את הציוד המתאים, תוכלו לגדל קנאביס בשיטות גידול פנימיות.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת