מה אפשר ללמוד ממקרים שליליים בהיסטוריה של מטבעות קריפטו?

שוק הקריפטו הוא אחד הנושאים הכי מדוברים של השנים האחרונות. הוא מספק הזדמנויות השקעה חדשות ומושך את תשומת הלב של אנשים בכל רחבי העולם. עם זאת, לצד היתרונות הרבים של מטבעות קריפטוגרפיים, ישנם גם מספר סיכונים הנלווים לשוק.

אם אתם שוקלים להשקיע במטבעות קריפטו (כמו ביטקוין), חשוב שתהיו מודעים להפסדים משמעותיים שמשקיעים חוו עקב האקרים, הונאות ומלכודות אחרות.

אנחנו לא אומרים שלא כדאי להשקיע בשוק, להיפך. פשוט חשוב לנו שתדעו ממה להיזהר ושתבינו כמה חשוב לבצע מחקר מקדים.

Mt. Gox

Mt. Gox הייתה בורסת ביטקוין יפנית שפעלה משנת 2010 עד 2014. בשיאה, זו הייתה אחת מהפלטפורמות הגדולות בתחום, וטיפלה בעד 70% מכלל עסקאות הביטקוין. עם זאת, בשנת 2014 הבורסה נפרצה, מה שהביא לגניבה של כ-850,000 ביטקוין, שהוערכו אז במעל 450 מיליון דולר. הפריצה חשפה פגמי אבטחה גדולים במערכת הבורסה והעלתה חששות לגבי השוק כולו.

Bitconnect

Bitconnect הייתה פלטפורמת הלוואות למטבעות קריפטוגרפיים, שהבטיחה החזר גבוה על ההשקעה. עם זאת, הפלטפורמה התגלתה כהונאת פונזי ב-2018, מה שהוביל לקריסתה ולאובדן של מיליוני דולרים למשקיעים. עד לנפילתה ולהאשמת מפעיליה בהונאה, Bitconnect משכה משקיעים מכל העולם ואף קודמה על ידי מפורסמים כמו המתאגרף פלויד מייוות'ר.

OneCoin

OneCoin הייתה הונאה נוספת, שלמרבה הסמליות החלה לפעול בשנה בה Bitconnect נעצרה. גם היא החזיקה מעמד במשך ארבע שנים, בזכות טקטיקות שיווק מתוחכמות שהצליחו לגייס משקיעים חדשים.

במקרה זה לא מדובר בפלטפורמה, אלא במטבע קריפטו חדש. האמנם? בסופו של דבר, התגלה כי המטבע מעולם לא נרשם בשום בורסה מוכרת ולמעשה לא היה לא ערך אמיתי. גילוי זה הביא למעצר של כמה ממייסדי ומפעילי ה"מטבע". מטבע שאמור להתחרות בביטקוין? יותר כמו הונאת פירמידה שגנבה ממשקיעים מיליוני דולרים.

DAO

Decentralized Autonomous Organization – ארגון אוטונומי מבוזר, היה ארגון דיגיטלי שפעל בבלוקצ'יין של אית'ריום. בשנת 2016, הארגון נפרץ, וכתוצאה מכך נגנבו מטבעות דיגיטליים בשווי של למעלה מ-50 מיליון דולר. הפריצה התאפשרה בגלל פגיעות בקוד של ה-DAO, אותה ניצל האקר כדי לשאוב כספים לחשבון נפרד. ה-DAO היה ניסיון ליצור קרן הון סיכון מבוזרת ולא הונאה, אך בסופו של דבר התוצאה הייתה כישלון.

QuadrigaCX

QuadrigaCX הייתה בורסת מטבעות קריפטו קנדית שהגישה בקשה לפשיטת רגל ב-2019, לאחר שהמייסד שלה מת במפתיע. הבורסה טענה כי איבדה גישה ללמעלה מ-190 מיליון דולר בקרנות קריפטו עקב מותו של המייסד. עם זאת, מאוחר יותר התברר כי כספי הפלטפורמה נוהלו בצורה לא טובה וכי המייסד פעל בזהות בדויה.

לסיכום

העולם של מטבעות קריפטו עלול להיות מסוכן ובלתי צפוי, וחשוב שתהיו מודעים למקרים שליליים שעלולים להתרחש בשוק. זה חיוני לערוך מחקר, להשתמש בבורסות מוכרות ולאמץ הרגלי אבטחה טובים כדי להגן על ההשקעות שלכם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

בגדים לכלבים

גלו את עולם האופנה לכלבים עם המדריך המקיף שלנו לבגדים לכלב. למד מדוע הלבשת הכלב שלך היא יותר מסתם הצהרת סגנון וכיצד זה יכול לתרום