מדידת שטח קרקע בצורה נכונה

מדידת שטח הקרקע

דונם הוא מדד של שטח האדמה המשמש במערכת המדידה האימפריאלית. שימו לב שהדונם הוא עדיין מדד לשטח הכולל של הקרקע בשימוש, במיוחד בנדל"ן ופעולות ממשלתיות. כיחידת מידה, לעכו אין צורה קבועה; כל שטח של 1,000 מטר מרובע הוא דונם אחד.

קל להמיר את המתמטיקה ממטר מרובע לדונם

פשוט חלקו את השטח של הנכס שלכם ב-1,000. מכאן ניתן לקבוע את השטח בדונמים על ידי לקיחת הסכום הכולל וחלוקתו ב-1,000, שזהו מספר המטרים הרבועים בדונם; התוצאה היא השטח הכולל שלך. ניתן גם למדוד את הנכס בעצמכם ולחשב את הגודל על ידי הכפלת האורך ברוחב, הסכום הכולל יהיה שווה למטרים הרבועים של הנכס. הכפל את שטח היחידה המקביל של הרשת במספר הכולל T של ריבועים שלמים כדי לקבל הערכה טובה למדי של השטח הנמדד.

מחשבון השטח יעזור לך להמיר מספר יחידות שונות ליחידות נפוצות כגון מ"ר. אתה יכול להשתמש במחשבון שטח הקרקע כדי להמיר יחידה אחת לאחרת.

מסיבה זו כדאי למצוא את היחידה המקבילה

לטווח מדידת הקרקע המקומית במדינה שבה אתה מתכוון לרכוש קרקע. הבדל אחד כזה הוא יחידת המדידה הנפוצה ביותר בכל שוק כדי לתאר את השטח של מגרש או קרקע. למרות ההתייחסות, ייתכן שעדיין תגלו שבמקומות מסוימים משתמשים ביחידות מידה שונות לחלוטין עבור מגרשים וקרקעות, וייתכן שתראו שגם רגל רבועים וגם דונמים משמשים באותו שוק מקומי (לדוגמה, רגל רבועים עבור מגרשים קטנים ודונם לחבילות גדולות). שטרי קרקע שבהם קרקע מחולקת לתוכניות מציינים בדרך כלל את גודל הקרקע או רגל מרובע.

לצורות מורכבות יותר

השתמש במפה כדי לחשב את השטח על ידי הצבת נקודות בשולי השטח הנמדד. כאשר צורת השטח מורכבת יותר ממה שלמדת כרגע כיצד למדוד, תצטרך להשתמש ביותר מקו בסיס אחד ולחלק את השטח למשולשים וטרפזים בצורות שונות. כאשר צורת הקרקע היא מצולעת*, בדרך כלל יש לחלק את השטח הכולל שיש למדוד לסדרה של דמויות גיאומטריות רגילות (בדוגמה 1-7) מקו הבסיס הכולל של AD. כאשר אתה צריך למדוד שטחים ישירות בשדה, חלק את פיסת האדמה לצורות גיאומטריות רגילות כגון משולשים, מלבנים או טרפזים.

חלקן הן שיטות גרפיות שבהן תכנית השטח או המפה הנדרשת למדידת השטח המיועד להשוות למדגם מצויר בגודל יחידה ידוע. להלן המשוואות עבור כמה מהצורות הפשוטות הנפוצות ביותר ודוגמאות כיצד לחשב את השטח של כל צורה.

במקרה הראשון תמצאו את כל מידות המרחקים והזוויות שאתם צריכים בעת הצילום, ומהם תחשבו את השטח.

כדי לחשב אזור במפות גוגל, תתחיל באותו תהליך כמו מדידת מרחק. כן, אתה כמובן יכול למדוד אזורים בגוגל מפות בקלות כמו שאתה מודד מרחקים. מפות Google כולל כלים קלים לשימוש למדידה מדויקת של מרחקים ואזורים במפה שאתה צופה בו.

Google Earth מאפשר לך גם למדוד את השטח של אזורים או מקומות גדולים

קל לשימוש, הוא גם שימושי ככלי מדידת מפה עבור פעילויות חוצות, יישומי מדידת מרחק וספורט כגון רכיבה על אופניים או מרתון. אפליקציית GPS Fields Area Measure מאפשרת להעריך שטח במגוון יחידות אימפריאליות או מטריות, כולל רגל רבועים, דונם או קילומטרים.

השתמש באפליקציה כדי למדוד שדות נכסים ומרחקים כדי לקבוע גבולות נכסים. מדוד את ההיקף, המרחק לכביש, שטח השדה החקלאי, המשטח או כל קרקע, שטח חצר.

זה שימושי בעת סקרי מסלול גולף או כמד טווח גולף

שימושי עבור סקרים טופוגרפיים, פרקטי למדידת שטח מרעה במסלול, שימושי בעת עבודה או תכנון גינות וחוות, נהדר לשמירת יומני שטח. . הכרת השטח של מרעה או שדה היא מידע שימושי מאוד, במיוחד בעת חישוב קצב היישום של מרסס או קביעת מספר בעלי החיים. מפה שימושית לקביעת השטח המשוער או חלקת האדמה, שטח הגג, או כל אירוע אחר שבו נדרשת אומדן טוב של השטח של משהו.

הדרך הקלה ביותר למדוד את שטחה של חלקת אדמה

היא להתחיל בהזנת הכתובת המשויכת לחלקת הקרקע שאתה צריך. דרך מצוינת נוספת למצוא אזורים לא אחידים אלה היא להשתמש במפה האינטראקטיבית למעלה כדי לקבוע את הגודל האמיתי של הדונמים. עם מחשבון המ"ר שלנו תוכלו לחשב במהירות את שטח החדר. תוכלו לראות את השטח הכולל במטרים רבועים ובמטרים רבועים ואת המרחק הכולל ברגליים ובמטרים בתחתית המסך.

לאחר לחיצה על נקודת ההתחלה כדי לסגור את הגרף, מחשבון השטח של מפות גוגל יעבד אוטומטית את אזור הגרף. לאחר שתבחר נקודות נוספות ותסגור את הנתיב על ידי בחירה מחדש של נקודת ההתחלה, Google Earth יחשב אוטומטית את השטח שיש לכלול.

הנה איך לחשב מרחקים ולמדוד אזורים במפות Google או ב-Google Earth

כפי שמתואר במחשבון זה, השתמשו במחשבון המשולש לקבלת פרטים נוספים ומשוואות לחישוב שטחו של משולש, וכן השתמשו בכל מידע זמין כדי לקבוע את צלעותיו של משולש. אם אתה משתמש במפה למדידת גגות שכבות, עליך לבצע ציור נפרד. אם למאפיין יש צורה מוזרה ולא ריבוע או מלבן מושלם, ייתכן שיהיה קשה יותר לחשב את שטח הפנים בעצמך, ויש משוואות שונות לכל אפשרות צורה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת