למה אנחנו כל כך נהנים מסטנד אפ

מבוא

מעשה לספר בדיחות הוא סוג של סיפור. כשאתה מספר בדיחה אתה יוצר סיפור עם התחלה, אמצע וסוף שיש בו איזשהו טוויסט או הפתעה.

הפעם הראשונה שראיתי סטנד אפ בשידור חי הייתה בשנה השנייה שלי בלימודים. הלכתי לראות את ההופעה עם השותף שלי ולשנינו לא היה מושג למה לצפות. הסטנד אפיסט התחיל בכך שסיפר על ילדותו וכיצד גדל בפרויקטים עם אמו החד הורית שנאלצה לעבוד בשתי עבודות רק כדי להסתדר. הוא דיבר על כך שמעולם לא היו לו חברים כשגדל כי הוא תמיד היה עסוק מדי בטיפול באמא שלו, אז כשהוא היה מבוגר היא הייתה שולחת אותו ל"סידורים" האלה כדי שיהיה לה קצת זמן לבד. הוא דיבר

תעשיית הסטנד אפ גדלה באופן אקספוננציאלי בשנים האחרונות. הביקוש לסטנד אפים מעולם לא היה גבוה יותר ומספר הקומיקאים בשיא של כל הזמנים. זה לא רק בגלל הפופולריות של הקומיקאים של נטפליקס, אלא גם בגלל שסטנד אפ הוא דרך מצוינת לשמח אנשים.

תפקידו של סטנדאפיסט הוא להצחיק אנשים, וזה יכול להיעשות באמצעות סיפורים, הומור פיזי, או אפילו סתם ציניות. קומיקאי טוב יהיה בעל דעה על מה שהוא מדבר ויוכל לדבר על זה בשכנוע כדי ליצור קשר עם הקהל שלו.

comedy

למה אנחנו אוהבים סטנד אפ?

הסיבה העיקרית שאנחנו אוהבים מופעי סטנד אפ היא בגלל שהם מסוגלים להתחבר לקהל ולגרום לו להרגיש שהם חלק מהסיפור. הם מסוגלים לגרום לנו לצחוק על עצמנו על ידי צחוק על הפגמים וחוסר הביטחון שלנו.

אנחנו גם נהנים מקומדיות סטנד אפ כי זה מספק הקלה מהלחצים היומיומיים שלנו. זה נותן לנו הפסקה מכל הרצינות שסביבנו. ואנחנו אוהבים אותם כי הם נותנים לנו את ההזדמנות לחשוב על החיים בצורה אחרת, וזו הסיבה שאנחנו מוצאים את עצמנו לעתים קרובות צוחקים מהבדיחות שלהם גם אם הן לא כל כך מצחיקות.

קומדיית סטנד אפ היא סוג של בידור חי המבוצע בדרך כלל על ידי אדם אחד או יותר שמספר בדיחות ומבצע פעולות הומוריסטיות, שנועדו בדרך כלל להצחיק את הקהל.

אמנות הסטנד אפ מקורה במופעי וודוויל, בורלסק ואולם מוזיקה. הצורה המודרנית התפתחה משנות ה-20 עד שנות ה-40 עם השפעות מפתח ממגוון מקורות כולל וודוויל אמריקאי, מיוזיק הול והומור בריטי.

קומדיית סטנד אפ מבוצעת באופן מסורתי במועדונים, ברים ופאבים; בזמן שאפשר לעשות את זה על הבמה בבתי הקולנוע. סטנדאפיסטים מרבים להשתמש במיקרופון ובמגבר כדי להישמע בקהל הרחב.

ההקשר החברתי של התוכנית

הקומיקאי, הקהל והציפייה לצחוק הם כולם גורמים שתורמים להפיכת מופע סטנד אפ לחוויה מהנה.

קומדיית סטנד אפ היא סוג של בידור שבו השחקן מדבר על חוויות חייו, מחשבותיו ואמונותיו. הם עושים זאת מול קהל שיושב לעתים קרובות בתיאטרון או בבר. סטנד-אפים מוצגים בדרך כלל על ידי מנהל או מנהל טקסים, והם בדרך כלל מופיעים במשך כ-20 דקות עד 40 דקות.

ההופעה של הקומיקאי נקטעת לעתים קרובות על ידי אנשים בקהל שמציקים להם או צועקים דברים כמו "אתה מבאס!" לאחר מכן, הקומיקאי יגיב עם איזושהי תשובה למתבלים האלה, שעשויה להיות כרוכה באמירת בדיחות נוספות או בהעלבתם בחזרה.

קומדיית סטנד אפ היא צורה שקיימת כבר מאות שנים. זה תמיד היה אירוע חברתי והקהל הוא חלק בלתי נפרד מההופעה.

הקומיקאי מקיים אינטראקציה עם הקהל על ידי כך שהוא מצחיק אותם, אבל גם על ידי גורם לו להרגיש שהם חלק מהתוכנית. זה יוצר תחושה של קהילה, וזו הסיבה שאנשים כל כך נהנים מסטנד אפ.

איך אפשר לראות בקומדיה ביטוי רגשי

מושג ההומור היה נושא שמעניין פילוסופים, פסיכולוגים וקומיקאים כאחד. אבל מה זה שמצחיק אותנו? במאמר זה, אני אבדוק את הרעיון שקומדיה היא ביטוי רגשי.

ניתן לראות בקומדיה סוג של ביטוי רגשי מכיוון שהיא משמשת להפחתת מתח וליצירת תחושת עונג. זה גם עוזר לנו להתמודד עם מצבים קשים בחיים על ידי הקלה עליהם.

המאמר עוסק בפסיכולוגיה של הקומדיה וכיצד ניתן לראות בה ביטוי רגשי. המאמר מחולק לשני חלקים, החלק הראשון מדבר על סוגי הרגשות השונים הבאים לידי ביטוי בקומדיה. החלק השני מדבר על איך אפשר לראות בקומדיה סוג של ביטוי רגשי.

המאמר מתחיל בדיון בסוגים השונים של רגשות שמתבטאים בקומדיה, כמו אושר, עצב, כעס, פחד וסלידה.

לאחר מכן המאמר ממשיך לדבר על איך אפשר לראות בקומדיה ביטוי רגשי. הוא דן בכך שאנשים שנהנים מסטנד-אפ או צורות אחרות של הומור נוטים להרגיש טוב יותר לאחר צפייה בו, כי הם חווים את הרגשות הללו באופן מקרי דרך מה שהם רואים על הבמה או קוראים בדפוס.

זה גם דן איך קומיקאים עצמם יכולים

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת