לחץ סביב חיפוש עבודה

חיפוש עבודה

חיפוש עבודה, צמד המילים הזה יוצר אצלנו כל מיני רגשות ותחושות. רובנו מגיעים לשלב הזה בחיים – שלב חיפוש עבודה.. ויש הקוראים לסטטוס "בין עבודות".. באופן הגיוני התקופה הזאת מלווה באלמנטים רגשיים מאוד מובהקים… שהבולט מבינהם הוא הלחץ, כל אדם חווה אותו בעוצמה מסוימת, וקשה להתעלם ממנו בתקופת חיפוש העבודה…

אז למה אנחנו בלחץ?

קודם כל כי זה תהליך שמלווה בחוסר וודאות, ואנחנו בני האדם אוהבים לחיות חיים של וודאות. אם מישהו היה אומר לך בתחילת התהליך.. דע לך שהתהליך לא יהיה פשוט אבל שלושה חודשים מהיום אתה מוצא עבודה. אני מניחה כי היית נושם הנחת רווחה משנס מותניים ונכנס לזה מלא כוחות ואנרגיה כדי להגיע לסוף התקופה. אבל זה לא כך, וחוסר הוודאות הזה יוצר אצל מחפש העבודה המון לחץ..

דבר נוסף שגורם ללחץ הוא שמדובר באלמנט מהותי לקיום שלנו, אנחנו צריכים עבודה גם כדי לחיות חיים בעלי משמעות, יצירה והתפתחות אישית. אך לא פחות חשוב זהו מקור הכנסה של כסף וזה בסיס הקיום שלנו, והחוסר שלו יכול לגרום לירידה באיכות חיינו.

וכל זה נמצא מעל ראשנו בזמן שאנחנו מחפשים עבודה.

הלחץ גם יכול לנבוע מחוסר ביטחון, אני לא יודע כמה אני טוב במקצוע שלי ואם ירצו אותי, לחץ כזה יכול גם לשתק ולשדר זאת למראיין שלך במקומות העבודה הפוטנציאלים.

הלחץ מגיע בכל מיני וריאציות..  נניח שבכל תקופת החיפוש הוא נמצא ברמה מסוימת, דמיינו כמו קו ישר מעל הקרקע, אך ברגע שאדם מקבל טלפון לקביעת מועד ראיון מיד מד הלחץ עולה מדרגה.. וסמוך לראיון מד הלחץ עולה עוד כמה מדרגות.. וכשהוא חוזר הביתה ומחכה לטלפון .. כל צלצול גורם לו לאיזה פרפור לחץ..

מה שאומר לנו שהרגש הדומיננטי ביותר אצל מחפש העבודה הוא לחץ בדרגותיו השונים. ולא נתעלם כמובן מרגשות נוספים כמו תסכול, אכזבה, התלהבות ושמחה שנכנסים גם הם לתוך כל המערך..

ומה לעשות שעובדתית הלחץ לא טוב לנו. לא לבריאות ולא לתהליך.. ובטח לא כשהוא בתקופת זמן ממושכת. למידע נוסף היכנסו לאתר restaurant-stars.co.il וקראו עוד על הנושא.

אז איך נצמצם את הלחץ וניטיב עם עצמינו ולעיתים קרובות גם עם משפחתנו שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך?

דבר ראשון, עצם הידיעה וההבנה שהתהליך כולל לחץ הוא חשוב להתמודדות שלנו איתו. אם נדע על קיומו נוכל גם לנהל אותו ולווסת אותו. אפשר להעביר את חיפוש העבודה לטבע לים או לפארק. ומי שפחות מתחבר אז לאיזה בית קפה או מתחם נותן השראה.

שנית, נדע שבסוף התהליך נמצא עבודה ולא תמיד המתי? תלוי בנו. לכן, נוסיף לתקופה הזאת פעילויות שמשמחות אותנו, נצא  בערב  לבילוי עם חברים, נבקר את המשפחה המורחבת, נצא לפעילות שמהנה ומשמחת אותנו.

דבר נוסף ואחרון, תהיו אקטיביים, ידוע שלחץ נוצר מאי וודאות.. תצרו וודאות!

תלמדו טוב את השוק אליו אתם רוצים להיכנס, בראיונות עבודה תבדקו על המשרה שאתם הולכים להתראיין אליה ותבררו מי המראיין, איזה סוג אדם הוא. תלמדו את החומר, תכינו רשימת שאלות שיישאלו אתכם ותחשבו על תשובות מעניינות.

מהנדסים, תרעננו את מה שלמדתם באוניברסיטה, בתחום שלכם מחפשים ידע טכני. מעצבים תכינו תיק עבודות מושלם ומיוחד, כזה שיפיל את הלסת למראיינים שלכם.

והכי חשוב, תדברו עם עצמיכם מול המראה, ותגידו לכם, אני מוכשר ומקצועי במה שאני עושה, אין שני כמוני ומי שיגייס אותי לשורותיו יעשה את עסקת חייו..  ואם לעבודה הזאת אני לא מתקבל זה לא נורא.. כי כנראה מגיע לי משהו שמדויק יותר עבורי.

לחפש עבודה, זאת עבודה! תעשו זאת הכי טוב שאתם יכולים לעשות את זה..

ככל שתשקיעו יותר בחיפוש ובתהליך, תמצאו את המשרה הכי מדוייקת לכם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת