כורכומין – סוד הבריאות ההודי של תבלין הכורכום

כורכומין

הכורכום המופק משורש הכורכום, הוא תבלין פופולרי מאוד שמקורו בהודו. צבעו עז וטעמו דומיננטי. הכורכום משמש את התרבות ההודית והאסייתית גם בריפוי ומניעה של לא מעט מצבי רפואיות כמו מחלות לב, לחץ דם, האלצהיימר, סרטן, אקנה והוא אפילו מסייע להפחית כאבי מחזור. חוקרים מצאו שההודים סובלים פחות מתחלואה במחלות כגון סרטן ובעיות לב וגילו שהסוד הוא בתבלין הפופולרי הכורכום. שורש כורכום משמש את התרבות ההודית גם בהכנת מרקי ריפוי.

בדיקות מעבדה שנעשו על ידי חוקרים מתחום הרפואה מצאו שהחומר הפעיל האחראי לכל הקסם נקרא כורכומין. הכורכומין אינו נספג היטב בגוף האדם ושילובו עם חומר אחר המופק מהפלפל השחור, הנקרא פיפרין, משפר את יכולת הספיגה שלו בגוף בעשרות אחוזים. כיום, ישנו מגוון גדול של מוצרים המכילים כורכומין ברמות איכות שונות ועם חומרי גלם שונים. בהמשך, נרחיב כיצד לזהות מוצר כורכומין איכותי ויעיל.

למי תוסף תזונה המכיל כורכומין עשוי לעזור?

כורכומין נמצא כמסייע בעיכוב התפתחות תאים סרטניים

כורכומין נמצא כמסייע בטיפול ומניעה של פציעות ספורט שונות כמו דלקות שרירים ומפרקים

כורכומין נמצא כיעיל כנגד כאבי מחזור כגון PMS SYNDROME

כורכומין נמצא יעיל לטיפול בהאלצהיימר

כורכומין מסייע מאוד בטיפול באקנה בזכות היכולות האנטי בקטריאליות שלו

כיצד לבחור מוצר כורכמין איכותי ויעיל?

יצרני תוספי תזונה רבים משלבים בין חומרי גלם בכדי להוזיל עלויות ייצור ולמקסם רווחים, בעקבות כך הצרכן נפגע מאיכות מוצר ירודה. תמיד זכרו לקרוא היטב את תווית המוצר ולרכוש רק תוסף המכיל מיצוי כורכומין עם עדיפות לחומר גלם הנחקר והפטנטי כורכומין 3C. כורכומין זה הוא הכורכומין היעיל ביותר בעולם. לא מומלץ להתפתות למוצרי במחירים זולים בגלל שלא ניתן להוזיל מוצר כורכומין איכותי בגלל שחומר גלם איכותי הינו יקר. תחקרים בערוץ 10 הראו שישנם הבדלים רבים באיכות המוצרים ומומלץ תמיד לשים לב לתיווית המוצר.

ישנם שני חומרי גלם למוצרי הכורכומין:

1.  שורש כורכום טחון – חומר גלם זול העשוי משורש כורכום טחון

2.  מיצוי כורכומין – חומר פעיל מבודד ויקר, עד ל- 95% חומר פעיל.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת