חוגי העשרה למבוגרים

פעילויות העשרה לגמלאים מבוגרים בימנו כוללים בין היתר מגוון רחב של חוגים וקורסים שנועדו לשפר ולהעשיר את הידע והמיומנויות של בני הגיל השלישי. בסיקור הבא, נדון ביתרונות השונים והמגוונים של חוגי העשרה למבוגרים, בסוגי הקורסים והחוגים הרלוונטיים, איך לבחור את החוג המתאים וכיצד להפיק את המרב מהחוויה.

חוגי העשרה מציעים למעשה מספר יתרונות בולטים למבוגרים בני הגיל השלישי, כאשר בראשם ההזדמנות ללמוד דברים חדשים, גם בגיל מתקדם יחסית. חוגים אלו מאפשרים לגמלאים לגלות תחומי עניין שונים שאולי הם נחשפו אליהם הרבה פחות במהלך שנות חייהם, בלימודיהם הרגילים לאורך השנים ובמקומות העבודה. הדבר יכול להיות מועיל במיוחד גם עבור אלו שאולי מחפשים קריירה חדשה או רוצים לחוות תחביב חדש בחייהם. השתתפות פעילה בחוגים אלו מהווה גם דרך להישאר מחוברים ומעורבים בסביבה חברתית קהילתית, להיפגש וליצור אינטראקציה עם דמויות חדשות החולקות תחומי עניין דומים ומטרות למידה משותפות, מה שיכול לסייע לבנות מערכות יחסים חדשות ובעיקר ליצור תחושת שייכות. בנוסף, ואולי גם מעל לכל, השתתפות בחוגי העשרה יכולה לעזור לשפר את התפקוד הקוגניטיבי, להפחית מתחים וחרדות ולהגביר את הרווחה הכללית.

אילו חוגים וקורסים מתאימים למבוגרים?

חוגי העשרה מהווים דרך מצוינת עבור גמלאים מבוגרים ללמוד מיומנויות חדשות, להכיר תחביבים חדשים ולהישאר מחוברים לקהילה. אבל כשמגיעה העת לבחור בחוג המתאים, לעתים זה עלול להיות מעט מורכב לדעת לבחור נכון. האפשרויות הן לרוב רבות וכל אחד נדרש לבחור את החוגים המתאימים והמעניינים ביותר עבורו ועבור הכישורים וסל היכולות שלו. הנה כמה אפשרויות מומלצות בנושא:

חוג אמנות: מציור ורישום ועד פיסול וקדרות, חוגי אמנות מציעים למבוגרים את ההזדמנות לגלות את הצד היצירתי שבהם. ניתן כיום גם לקחת שיעורי אמנות באופן אישי או מקוון, בהתאם להעדפותיו של האדם.

חוג מוזיקה: שיעורי מוזיקה הם דרך מצוינת למבוגרים ללמוד את היסודות של נגינה בכלים שונים. חוגים אלו יכולים גם ללמד על תורת המוזיקה ולעזור לשפר את קולות השירה.

קורסי שפה: שיעורי שפה יכולים לעזור למבוגרים ללמוד שפות חדשות שמעניינות אותם או לשפר את כישוריהם בשפה שהם כבר מכירים באופן בסיסי. שיעורי שפה יכולים להילקח באופן אישי או מקוון, בהתאם להעדפות.

קורס היסטוריה: קורסי היסטוריה מציעים את ההזדמנות לחקור את העבר וללמוד יותר על תקופת זמן היסטורית או תרבות מסוימת שתמיד עניינה אתכם ולא היה לכם את הזמן להכיר יותר לעומק.

קורס בישול: בקורסי בישול ניתן ללמוד מתכונים חדשים, לשפר את הכישורים הקולינריים ולגלות תרבויות ומאכלים שונים.

קורס צילום: שיעורי צילום הם דרך טובה ללמוד על יסודות הצילום ולפתח כישורים ומיומנות בצילום גם בטלפון הנייד, ולהפתיע את הנכדים ביכולות צילום מעניינות ואפילו עם סלפי משותף ומדויק. 

וכמובן פעילות גופנית: חוגים שונים כגון יוגה, התעמלות ואפילו שיעורי ריקוד מעניקים הזדמנות להישאר פעילים ולשפר את הכושר הגופני והמוטורי החשוב מאוד בגיל השלישי.

* עוד אפשרויות מעניינות תוכלו למצוא כאן בעמוד של חוגים למבוגרים מבית מילב.

כיצד לבחור את החוג המתאים ביותר?
בעת בחירת החוג המתאים עבורכם, חשוב כאמור לקחת בחשבון את תחומי העניין, המטרות ואופי הלמידה של החוג או הקורס המדובר. כדאי גם לנסות לבדוק אודות המדריכים שמיועדים להעביר את החוג וגם את המיקום בו יתקיים החוג (מבחינת נגישות וכו').  בנוסף, חלק מהחוגים כיום מציעים הטבות או הנחות מסוימות למי שעומד בקריטריונים מסוימים, לכן כדאי לבדוק היטב אפשרויות אלו לפני ההרשמה.

איך להפיק את המרב מהחוויה? 
לאחר שנרשמתם לחוג מסוים, יש כמה דברים שכדאי לאמץ כדי להפיק את המרב מהחוויה:
1. ראשית, חשוב להגיע עם "ראש פתוח" ולהיות מוכנים לנסות דברים חדשים.
2. כדאי כמובן גם להיות פעילים, לגלות מעורבות ולשאול שאלות, שכן זה יעזור להבטיח להפיק את המרב מכל שיעור.
3. בנוסף, מומלץ לשמור על עקביות, להגיע מוכן לכל שיעור ולהקפיד על השתתפות במטלות.

לסיכום הדברים, חוגי העשרה יכולים לספק לגמלאים מבוגרים הזדמנות מצוינת ללמוד מיומנויות חדשות, להישאר פעילים חברתית ולהכיר תחומי עניין חדשים. עם המגוון הרחב של החוגים הקיימים כיום, תמיד ניתן למצוא חוג או קורס שיכולים להתאים ולעניין גם אתכם.  בין אם הנכם מחפשים לגלות מיומנות חדשה, לחקור תחום חדש או פשוט להישאר מחוברים יותר לקהילה, חוגים אלו יכולים להיות דרך מצוינת להעשיר את חייכם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת