דיקור סיני לטיפול בכאבי ראש ומיגרנות

אקופונקטורה למיגרנה

מיגרנה הינה תופעה שכיחה של כאב ראש. לרוב מדובר בכאב חזק אשר עשוי להגביל את הפעילות ולפעמים, אף להשביתה. המיגרנה מתחילה לרוב בגיל ההתבגרות ולרוב, נעלמת בגילאים מאוחרים יותר. למרות זאת, המיגרנה עשויה להופיע אצל ילדים, או לחילופין, אצל קשישים, ולהמשיך למשך כל החיים. שכיחותה כפולה בקרב נשים מאשר בקרב גברים. הכאב המאפיין את המיגרנה הינו כאב חד ויופיע לרוב בצד אחד של הראש. תופעות נוספות המלוות את המיגרנה לעיתים קרובות יהיו: בחילות, הקאות, ורגישות גבוהה לאור ורעש.

מי שסובל ממיגרנה כרונית יודע לרוב מתי לצפות את הופעתה. זאת משם שהיא מופיעה הרבה פעמים בעקבות פעולה כלשהי שעשו אשר הסובל יודע כי היא עשויה להוביל להתקף של כאב ראש מיגרני. גורמים אלה הינם מגוונים וכוללים: מזון מתובל מאוד או פיקנטי, ריח חזק, חלב ומוצריו, שוקולד ומוצרים על בסיס קופאין (אם בעודף או בחוסר), אלכוהול, תרופות וכו׳.

קיימים מספר מחקרים שנעשו בתחום ואשר הראו את יעילותה של האקופונטורה (הדיקור הסיני) בטיפול בתופעת כאבי הראש. מבין המחקרים ניתן למצוא את המחקר שהתפרסם ב-Canadian Medical Association Journal שטוען כי הדיקור הסיני הינו כלי בטוח ויעיל במחלמה בכאבי הראש. המטופלים שניגשו לטיפול באקופונקטורה (דיקור סיני) למטרת הפגת כאבי הראש דיווחו על ירידה ניכרת בכאבי הראש וכמו גם, בסימפטומים הנלווים אליה.

ארגון הבריאות העולמי פירסם מסקנה האומרת כי הדיקור הסיני הינו יעיל בכ-80% ממקרי המיגרנה. עוד ציינו כי לעיתים, הדיקור הסיני נמצא אף יעיל יותר בתרופות ייעודיות לטיפול במיגרנה.  מסקנות אלה הוסקו לאור תוצאותיהם של מחקרים שנמשכו שנים רבות.

כיצד מתבצע הטיפול בדיקור סיני לטיפול במיגרנה?

המפגש הראשון מתחיל בביצוע תשאול ובו שואל המטפל את המטופל, שאלות רבות ומגוונות הקשורות לרקע ולהיסטוריה הרפואית שלו. יש לציין כי בשלב התשאול מתמקד המטפל בשאלות מגוונות שלא תמיד קשורות לבעית המיגרנה. איסוף המידע מתמקד ראשית במחלה עצמה אך לאחר מכן, יקיף את שלל מערכות הגוף וכולל שאלות רבות הקשורות למערכת העיכול, מערכת הנשימה וכו׳).  בסיום ביצוע התשאול, יבצע המטפל  אבחנות דופק ולשון. מדובר בכאמור באבחנות ייחודיות השייכות לרפואה הסינית. בסיום האיבחון יבנה המטפל את תוכנית הטיפול בהתאם לאבחנותיו.

האם הדיקור מבוצע באזור הכואב שבמקרה המדובר הוא הראש?

בהחלט לא. המחטים בטיפול בדיקור סיני מוכנסות לאזורים שונים בגוף. התאוריה של הרפואה הסינית סבורה כי אין צורך לדקור באזור הרגיש או הכואב בכדי לטפל בו. זאת אומרת, בטיפול במצבים שונים, המטפל ישתמש דווקא בנקודות דיקור הממוקמות רחוק מהאזור הכואב או הרגיש. לדוגמא, המטפל בדיקור סיני יבחר לא פעם להשתמש בנקודות הממוקמות באזור הרגל לטיפול בכאב ראש.

האם דיקור סיני כואב?

לא, לרוב הוא אינו מורגש כלל. במקרים אחדים עשוי המטופל לחוש במין תחושת דקירה בזמן החדרת המחט.   קיימות תחושות אחרות העלולות להופיע באזור נקודת הדיקור כמו למשל: נימלול, תחושת חום מקומי או לחץ מקומי.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת