גישור בעסקים משפחתיים

גישור בעסקים משפחתיים

ניתן היה לחשוב כי הפתרון היחיד לבעיה הוא פנייה למערכת המשפט שתכריע בסוגייה. עם זאת, יש לא מעט צעדים שניתן לעשות לפני נקיטת צעדים מעין אלה, אשר עלולים להיות מלווים בלא מעט הוצאות, זמן וטרחה. גם אם נראה כאילו לא קיים כל סיכוי להידברות ישירה בין הצדדים, ניתן לפנות לשירותי גישור מקצועי ולפתור את הסוגיה.

אודות תהליך הגישור

תהליך הגישור המקצועי מתחיל בפנייה לשירותי גישור, תוך התחייבות של כל הצדדים המעורבים בסכסוך לתהליך. לאחר הפגישה הראשונה המשותפת (אם ניתן לקיימה) המגשר יכול להפגש בנפרד עם כל אחד מן הצדדים המעורבים, כדי לנסות להבין את זווית הראייה של כל צד ולבסוף להבין את התמונה הכוללת.

לאחר הפגישות בנפרד, מתאספים הצדדים המעורבים בסכסוך יחד, בנוכחות המגשר, והאחרון יציג מספר אפשרויות לפתרון של הסכסוך. כל האפשרויות המוצעות יענו על האינטרסים של הצדדים השונים, כפי שהביעו אותם המעורבים בסכסוך בפגישות האישיות, במידה שווה ומאוזנת ככל הניתן.

מובן ששום פיתרון אינו מושלם, ושהדבר עלול לצרוך פשרות מסוימות מכל הצדדים. בתהליך של הידברות משותפת יחד עם המגשר, ניתן יהיה להגיע לפתרון האופטימלי. לעיתים היכולת להגדיל את העוגה ולהביא לפתרון הגדול מהמחלוקת גם היא יוצאת לפועל – וכתוצאה מגישור בעסקים משפחתיים במיוחד !

יתרונות הגישור

כפי שנאמר, לגישור בעסק המשפחתי עשויים להיות לא מעט יתרונות ביחס לפנייה להליך משפטי. ראשית כל, תהליך הגישור עשוי לחסוך את הסכומים הגדולים שעלולים היו בני המשפחה להוציא בגלל המשפט, כולל התשלום לעורכי הדין והוצאות משפטיות נוספות.

בנוסף לכך, חשוב להבין כי הגישור הינו תהליך קצר ופשוט בהרבה ביחס להליך המשפטי. אין צורך בבירוקרטיה או בהמתנה של חודשים ארוכים- באמצעות הגישור, ניתן יהיה להגיע לפתרון מיידי, בלוח זמנים שייקבע על ידי הצדדים המעורבים וכמובן על ידי המגשר.

לסיכומו של דבר, גישור בעסקים משפחתיים עשוי לפתור את הסכסוך בדרכי נועם, תוך השקעה מינימלית של זמן, כסף וטרחה ותוך שמירה על מערכות היחסים המשפחתיות.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת