איך אתגר הנינג'ה שינה את הספורט בישראל

היכרות עם אתגר הנינג'ה הישראלי

אתגר הנינג'ה הינה תוכנית ריאליטי בה המשתתפים מנסים לעבור מסלול מכשולים מאתגר, לפעמים בתוך מסגרת זמנים מצומצמת. מתחת לרב המכשולים ישנה בריכה שמי שנופל לתוכה או נוגע במי  נפסל. לבסוף המשתתפים מדורגים על פי מי שהכי הכי מהר לסיום או לפי איזה שלב במסלול המכשולים הוא נפל. לתחרות ישנם שני מתקנים מוכרים במיוחד. הקיר – קיר מעוקל שעל המשתתפים לטפס באמצעות ריצה אליו והוא השלב האחרון במקצה המוקדמות. המתקן השני, הוא הר המידוריאמה, הקרוי על שם החברה שהמציאה את הפורמט המקורי ביפן, שם הוא נקרא סאסוקה, על שם הדמות בפולקלור היפני של הסמוראי האגדי שעצם קיומו הוא ספק בדייה וספק מציאות. הר המידוראמה (או ההר הירוק ביפנית) הוא מבנה עצום שבמרכזו חבל טיפוס באורך 23 מטרים (בניגוד להר המקורי בסאסוקה שגובהו היה כ15 מטרים בלבד), שבסופו נמצא הבאזר. על המטפס לטפס את הר המידוריאמה וללחוץ על הבאזר תוך 30 שניות מרגע התחלת הטיפוס. זוהי משימה קשה בהינתן בכך שרק 10 מתוך 33 האנשים שהגיעו למידוריאמה צלחו אותה. בניית מסלול נינג'ה אורכת כמה שבועות והיא מובלת דרך הים במכולות. לכן הצילומים היו קרוב לנמל חיפה.

בישראל התוכנית הושקה בשנת 2018 בהנחייתם של צמד המנחים אסי עזר ורתם סלע, והגשת פרשנות של ניב רסקין ורותם ישראל. התוכנית זכתה להצלחה אדירה ולאחוזי רייטינג גבוהים כבר בעונתה הראשונה. ושמות המתמודדים בה נהפכו לשמות מוכרים בכל בית, ובראשם יובל שמלא שבעונה הרביעית ב2022 אף כבש את הר המידוריאמה וזכה בתואר הנינג'ה הישראלי הראשון וה16 בעולם.

אתגר הנינג'ה

מדוע אתגר הנינג'ה כבשה את הקהל

לא סתם הרבה אנשים מתעניינים בבניית מסלול נינג'ה ביתית או בבניית מסלול נינג'ה בפארק הציבורי בעיר המגורים שלהם. זהו נראה אתגר קשה אך שגם הצלחה חלקית בו היא הישג. דבר זה מעודד מצד אחד את הרצון לנסות ומצד שני יוצר תחושת סיפוק והצלחה לכל מי שהצליח לעבור גם חלק מהמסלול. מכיוון שבתוכנית זאת אנשים חוזרים עונה אחר עונה, התוכנית מרגישה כמו אירוע ספורט עם שמות מוכרים בשונה מתוכניות ריאליטי אחרות המבוססות על התחלפות המשתתפים כל עונה. יתרון נוסף שיש לנינג'ה היא שהיא נתפסת כתוכנית שמעודדת ערכים חיוביים כמו התנהגות ספורטיבית ושמירה על כושר גופני, מה שהופך אותה לאלטרנטיבה לכל המשפחה בניגוד לתוכניות כמו האח הגדול או הישרדות. אין ספק שהתוכנית כבשה בסערה את ליבם של הילדים ושל המבוגרים כאחד וכיום ישנן בהרבה ערים מסלולי נינג'ה ומכוני נינג'ה שמאמנים אנשים כיצד לעבור את המסלול.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אילו משקאות לא חוקיים במדינת ישראל

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים בעולם המשקאות המסקרן בישראל ודנים בכמה משקאות שנחשבים לא חוקיים בארץ. נחקור את הסיבות מאחורי האיסור, את ההשלכות המשפטיות ואת